lördag 29 november 2014

DIY ADVENTSLJUSSTAKE - SÅ BLEV DET

Häromdagen åkte jag och G in till city för att känna på julstämningen och uträtta några ärenden. Sanningen är den att efter att pratat med svägerskan och insett att det är ju advent snart så var jag tvungen att bocka av de första sakerna på listan för att få lite julefrid. Fast julsakerna har inte kommit upp än. De ligger strategiskt allra längst in i källarförrådet och för att komma åt dem så måste tio flyttkartonger och fem resväskor och åtta kassar av barnkläder flyttas som rensades ut inför mäklarfotograferingen (mer om det en annan gång. Suck).

Så när jag gick förbi blomsterståndet på torget så tänkte jag att jag snabbt fixar min Kubus med en kvist mistel. Fast mistel hade inte kommit in än så det fick bli eukaluptys istället. En sort som har bär och avlånga, lite hängande blad.

Idag blir det lugnt efter en omtumlade jobbvecka, trots att jag inte jobbar nu utan är föräldrarledig.



kubus
- i n n e r e  etc -



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar