söndag 30 november 2014

FÖRSTA ADVENT

Det blev lite julpynt ändå till slut. Till och med ett lussebullebak och några få pepparkakor (resten av degen lektes upp av dottern). Mannen suckade igår när jag sa att julsakerna är längst in i förrådet. Dubbelsucken kom när jag drog igång ett lussebullebak kl. 19 en lördagkväll. Jag är ju lite av en expert att dra igång saker när det finns en liiiiten lucka. 
Trippelsucken kom när jag sa att en jullåda fattas och att jag glömde ljusstaken. Och dödssucken kom när han hittade ljusstaken men glömde ta med den upp efter att ha staplat in alla lådor igen och lämnat staken på sin plats längst in i förrådet. Nåja, ett par lussekatter rådde bot på missnöjet. 

Så igår kväll pyntades det. Det blev en adventsljusstake a la det här i år. Försökte mig på att texta snygga siffror men efter att inte ens ha lyckats med att dra ett rakt streck till ettan så förkläddes de krokiga strecken med blad. 





mässingsljusstake

mässingsljusstake
- i n n e r e  etc -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar