tisdag 11 februari 2014

Inredning Barnrum





Jag fortsätter på temat barnrum. 
Till E köpte jag de supersöta kaninlådorna från Heirloom (jag tror tyvärr de inte går att köpa längre). 






Jag kompletterade med korgar från Granit där det är lätt för E att stuva ner leksakerna efter dagens lek. 





På en loppis för väldigt länge sedan hittade jag ett plommonstop som jag tänkte göra en lampa av, med inspiration från Jeeves hattlampa såklart. Den har inte riktigt blivit till än men till mitt försvar så har vi faktiskt ingenstans att hänga den. 






Och såklart så fick E den fina lilla kaninlampan från Tyskland. Den kan köpas på Mokkasin. Och jag kan intyga att den ger verkligen ifrån sig det där mysiga ljuset som alla pratar om.  





Foto 1 - 2 - 3 - 4 - 5



När jag var liten fanns banken Föreningsbanken och deras barnmaskot var elefanten Myntrik, design av MK Tresmer. Dessa tillverkas fortfarande så en lila sådan pryder hyllan vid E:s säng. Finns här att köpa. 

Just nu är jag på jakt efter en bra legoförvaring. De stora Legobitarna från just Lego är ju fina men lite för färgglatt för att har framme i vardagsrummet som just nu agerar lekrum. Hade gärna sett någon typ av sluten förvaring till legot. 
Tips någon?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar