tisdag 11 februari 2014

BARNRUM

Foto 1



Med en livlig (snart) 2,5-åring hemma så gäller det att sysselsätta på bästa sätt. Inte alltid helt lätt men en sak som jag har lärt mig är att hon uppskattar när det är lite ordning och reda. Så är det i alla fall för vår lilla tjej. Och lite utrymme såklart. 



Foto 1



Jag ser nu att nästan alla mina inspirationsbilder har nästan samma färgskala: ljus inredning som låter leksakerna komma fram i stället. Det hindrar iallafall min hjärna att gå på ständigt högvarv inne i barnrum som tenderar att svämma över med bjärta leksaker. 

Just nu går tankegångarna i en mysig säng full med kuddar eller en liten hörna på golvet där man kan mysa och läsa sagor. En bra hylla där böcker och andra pryttlar kan samsas. Bra förvaring i barnnivå. En snygg klädförvaring. 
Själv växte jag upp med rosa tapeter tills jag var 14 år. Det var ingen hit, så därför tänker jag att färgskalan på väggarna ska vara neutrala. Att basen i rummet ska hålla länge.  


Foto 1



Och såklart ett litet krypin där man kan gömma sig eller bara mysa lite för sig själv ett tag. Just nu är vardagsrumsgardinen ett favoritställe. Hos Farmor och Farfar kryper vi längst in under bäddsoffan, vilket inte känns lika bra. 



Foto 1



Vi bor i en tvåa så i nuläget finns det tyvärr inte plats att inreda ett helt barnrum. För att få plats med två små barn så har vi därför köpt en moseskorg med tillhörande stativ. Den står i ett litet hörn med en ljusslinga hängandes på väggen och väntar på att få bäddas ren och på den där filten jag håller på med. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar