fredag 5 december 2014

DIY JULGRANSKULA

Huruvida det blir en gran eller ej är inte klart än men jag roade mig i alla fall häromkvällen med att testa att göra julgranskulor utav papper.
Det som behövs är papper, cirkelstans (eller om du hellre vill klippa med sax) och en symaskin. Jag använde papper från en produktkatalog som låg i pappersinsamlingen men vanligt kopieringspapper funkar också. Jag stansade fem cirklar (vid tunnare papper skulle jag ta en eller två extra cirklar) och la sedan ihop dem över varandra. Sy rakt igenom alla fem. Vik upp/ut cirklarna tills du är nöjd med formen. Voilá, klart! En alldeles egen papperskula.







Än så länge hänger de som en girland i fönstret. De kanske får vara kvar där i fönstret eller flytta in i sovrummet till barnen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar