fredag 21 november 2014

DIY ADVENTSLJUSSTAKE DEL 1

November försvann väldigt fort. Snart dags för advent. Jag är en riktig julälskare, minus alla tomtar och annat. Hade det varit för 4 år sedan så hade jag vid det här laget redan konsumerat 1 till 2 flaskor glögg och gjort årets playlist för julen klar. Men nu när vi har barn går tiden dubbelt så fort (jo, jag lovar den går dubbelt så fort) så tanken har inte ens slagit mig förrän idag när de på en husvisning serverade pepparkakor.

I november slog bloggen sökrekord på ett gör-det-själv-inlägg, nämligen bokgranen.
Så nu tänkte jag bjuda på ett DIY-inlägg till: adventsljusstaken. Ett väldigt snabbt sådant.

Jag och mannen fick en Kubus i bröllopspresent och den är perfekt till att använda även som adventsljusstake. Liknande finns ju för en betydligt rimligare peng som också funkar finfint till en adventsljusstake (svägerskan fyndade en på Netto förra året).
Linda några kvistar granris, lingonris eller som Elisabeth Heier gjort, en kvist mistel runt och vips så är den klar. Ett instant DIY-advensljusstake-tips i dessa bråda dagar (bråda småbarnsdagar alltså).




DIY adventsljusstake
- 1 -



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar