söndag 21 september 2014

BOKFÖRVARING

Jag har på senare år blivit rätt så matintresserad. Eller intresset har väl kanske alltid funnits där om man räknar med en viss kräsenhet om vad som ska stoppas i magen. Så intresset har väl kanske mer skiftat karaktär från någon sorts mat-åsiktsmaskin till att jag nu gladeligen ställer mig själv och lagar maten. Jag har liksom upptäck att laga mat är ju kreativt.

Vi har en väldigt bra matbutik nära oss som verkligen förstår det där med matglädje. Både jag och mannen kan med lätthet gå där i trekvart och spana och klämma på all mat som finns där. Ja, för det är nog en av Sveriges största butiker så istället för två olika sorter parmesan så finns det säkert femton. Synd bara att dottern inte är lika fascinerad. När vi vill vara på det säkra att vi ska kunna gå där och välja så gör mannen en liten handlarlista med bilder till E så kan hon få leta efter "sina" varor medan vi handlar vårt. Klart uppskattat från E´s sida och det blir alltid en massa leende från övriga kunder som ser henne springa runt och leta efter mjölk och bröd.

Men med matintresset har det också kommit en hel del mattidningar och kokböcker. Så pass många att de inte ryms någonstans i lägenheten för just bokförvaring är det inte gott om här. Vid en rensning nyligen så fick faktiskt en hel del åka ner i förrådet men det ligger ändå kokböcker kvar på stolar och golv. Jag väljer att kalla det för charm snarare än för kaos.
Så för tillfället så agerar farfars gamla ölback och en köksstol som bokförvaring.



- i n n e r e etc -


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar