fredag 29 augusti 2014

INNEEK

Snart är ekollonen redo för skörd. Och det är något jag varje höst tänker att jag ska göra men som aldrig blir av. Så i brist på egenodlad ek hämtade jag hem ett ekskott och vips hade vi en inneek! Livslängden på den här lär inte vara så länge så i år ska jag få tummen ur. En vän till oss har plockat ekollon och planterat i kruka efter grodd för att en dag kunna ge sina barn en hemodlad ek, planterad det året de föddes. En himla fin present måste jag säga.

Och jag tror att eken kommer att ta över tronen efter fjädersparrisen och elefantörat som numero uno på fönsterbrädan där hemma. (Hmm, bildkvalitén med mobilen var blev visst inte så bra).



Ekollon
- i n n e r e etc -



Ekollon
- i n n e r e etc -



Ekollon
- i n n e r e etc -



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar