söndag 22 juni 2014

ATT FORTSÄTTA MED SJUKSTUGA

IGlad midsommar såhär en dag försent (nästan två dagar sent med tanke på vad klockan är). Vi fortsätter med sjukstuga här. Febern biter sig fast trots penicillin och två läkarbesök. Men nu är den inte över 40 grader i alla fall. Stackars E är påtagligt trött fortfarande och säger flera gånger om dagen att hon vill vila.

Midsommarafton firades med blomplockning, midsommarstångbygge, kransar, jordgubbstårta och lite dans vid en sjö. Och fiskdamm. Det mesta gjordes av de vuxna. 


- i n n e r e etc -



Hundkex
- i n n e r e etc -



Midsommarkrans
 - i n n e r e etc -


år testade jag att binda kransar eftersom de hemmagjorda i tyg till barnen inte var med i den helgpackning vi trodde att vi klarade oss på. Men sen blev vi sjuka och vi blev kvar och vips var det midsommar och inga kransar. 
Kransarna satt ju inte på så länge (är det bara jag som till slut tycker det kryper små insekter över hela mig?) men det gör inget. Jag tror jag hade mest roligt att göra dem faktiskt. Jag skippade löven och tog det som fanns i närheten som hundkex, klöver och några knippor från svärmors rosa buske (ingen aning vad den heter). Till min knipsade jag även av några rosa Sankt paulier. 
När vi var och dansade såg jag en söt liten tjej som hade ett blomdiadem istället för krans. Väldigt tjusigt. Tror jag ska ta den idéen när vi ska på bröllop i slutet av sommaren. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar