onsdag 21 maj 2014

Utemöbler - Läckö

Nu verkar våren och försommaren kommit på riktigt. Härligt! Hög tid att ställa ut utemöblerna. Men vi har tyvärr inte någon större trädgård att tala om, eller rättare sagt, vi har ingen trädgård alls. Vi får hålla till godo med en balkong där vi trängs med blommorna för att få lite sol på oss. 

Men om vi hade haft en trädgård så hade jag införskaffat ett gäng Läckö-stolar från IKEA.



Utemöbler Ikea



Vi var på en husvisning för ett tag sen (nopp, inget köp) där dessa fanns på uteplatsen tillsammans med ett hemmasnickrat träbord på benbockar, och sedan dess finns de på listan. Jag gillar det nätta och mjuka uttrycket på stolen och att de är av metall. Nästintill underhållsfritt alltså. 



Utemöbler Ikea



Utemöbler IKEA



Jag tänker mig lite såhär, ett stort långbord med olika typer av stolar till sommarens grillningar. Där kommer Läckö passa perfekt! Om jag nu bara hade haft en trädgård...



Utemöbler Ikea
Foto: 1 - 2 - 3 - 4



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar